Det här är min nuvarande crit-hoj, som ursprungligen började som min arbetscykel när jag var cykelbud i fem år. Efter att ha använt den dagligen i jobbet, har jag successivt optimerat och byggt om den för att passa kritérium.
En av de största förändringarna är att jag har slammat styrstammen helt genom att ta bort topcap på headsetet, vilket ger en mer aggressiv och aerodynamisk position. Styrstammen är 130 mm lång, vilket ger extra stabilitet och kontroll i snabba svängar.
Hjulen är custom byggd och de saknar bromsytor eftersom de är designade för skivbromsar, trots att cykeln inte har det. Den har också ett 50T drev fram och 14T bak, vilket ger ett snabbt och effektivt drivsystem. För att ge den ett unikt utseende har jag även lackerat om ramen själv.
Framgaffeln har en speciell historia. Den kommer från en gammal Pinarello-cykel som jag tidigare ägde, men som bröts i två delar. Gaffeln var den enda delen som överlevde, och nu har den fått nytt liv på denna cykel.